چگونه بر بی حوصلگی های خود غلبه کنیم؟

جمعه 23 مهر 1395 09:13 ب.ظ

 

چگونه بر بی حوصلگی های خود غلبه کنیم؟

  • چگونه بر بی حوصلگی های خود غلبه کنیم؟

    می‌تواند شما را تا مرز خودكشی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یك دایره بی‌پایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شماست كه به زندگی خود معنا بخشید.

    یكی از خصوصیات انسان، تنوع‌طلبی و نیاز به تغییر مداوم در شكل و نوع محركات بیرونی است. سازگاری حسی سبب می‌شود ما از فعالیت‌های تكراری به ستوه آییم. سازگاری حسی یعنی: كاهش حساسیت حواس، زمانی كه در معرض مداوم یك عامل محرك ثابت و تغییرناپذیر قرار می‌گیرند. مثلا پس از خرید یك تلفن همراه نو شوق و ذوق فراوانی داریم اما پس از گذشت یكی دو ماه همان تلفن همراه برایمان تكراری و ملال‌آور می‌شود.

    برای غلبه بر بی‌حوصلگی در زندگی از این راهكارها سود برید:
    1- سعی كنید هر از چند گاهی در زندگی خود تغییراتی هر چند جزیی ایجاد كنید.

    2- بیكاری و فقدان فعالیت یك عامل مهم در ایجاد بی‌حوصلگی است. دست به كار شوید، با نشستن و به نقطه‌ای خیره شدن چیزی عوض نمی‌شود. برخیزید و خودتان را با كاری مشغول سازید.

    3- حس پوچی و این باور كه زندگی، شغل و فعالیت‌های شما بی‌معنی هستند، می‌تواند شما را تا مرز خودكشی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یك دایره بی‌پایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شماست كه به زندگی خود معنا بخشید.

    4- هر روز یك چیز جدید یاد بگیرید و به علم خود بیفزایید.
     
    5- خود را به چالش بكشانید. به فعالیتی دست بزنید كه در شما استرس ملایمی ایجاد می‌كند. مانند برد و باخت (در بازی، ورزش) و یا پذیرش ایده‌های جدید.

    6- به یاد داشته باشید كه هیچ چیز كسالت‌بار و خسته‌كننده نیست، بلكه این ذهن بی‌حوصله شماست كه همه چیز را كسل‌كننده می‌بیند. بی‌حوصلگی یك امر نسبی و درونی است. افكار خود را تغییر دهید تا احساسات شما نیز تغییر یابند.

    7- حس كنجكاوی خود را برانگیزید. نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت نباشید. سعی كنید از همه چیز سر در بیاورید. البته به غیر از مسایل شخصی دیگران.

    8- خیال‌پردازی كنید. خیال‌پردازی بیش از حد سبب دور افتادن شما از واقعیت‌ها و حقایق می‌شود، اما از تخیل خود می‌توانید در رفع بی‌حوصلگی كمك بگیرید. خیال‌پردازی كنید و به آرزوهای خود دست یابید.

    9- تكرار فعالیت‌های روزمره و یا از روی عادت، بسیار خسته‌كننده است. بنابراین دیگر ایده‌ها، گزینه‌ها و احتمالات را هم انتخاب كنید. مثلا هر روز برای صبحانه چای شیرین نخورید، یك روز هم قهوه و یا شیر بخورید و یا هر روز سر یك ساعت فعالیت خاصی را انجام ندهید. هر از گاهی طرز لباس پوشیدن و یا مدل موی خود را تغییر دهید.

    10- تكراری نباشید.

    منبع: مجله موفقیت


 

 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic